13 maja 2020

Wesoła gama

Dziś polecam Wam naukę gamy C-dur. 

Gama C-dur to podstawowa gama w muzyce. Oto jej skład. 

C, D,E,F,G,A,H,C- to wersja literowa 

DO,RE,MI,FA,SOL,LA,SI,DO- wersja solmizacyjna 

Gamę można śpiewać w fonogestyce. 

Oto jej wersja: ćwiczcie przed lustrem.








Każdy dźwięk pokazujcie oddzielnie i jednocześnie śpiewajcie: do- i ćwiczenie przed lustrem. Włączcie dźwięk do i powtórzcie identycznie. Każdy dźwięk powtarzajcie w ten sam sposób.

Teraz przedstawię wam piosenkę, którą pokażcie za pomocą fonogestyki:
SOL MI SOL SOL MI SOL LA LA SOL MI
MI MI SOL MI SOL LA SOL SOL MI

Do wyboru macie dźwięki:



Druga piosenka jest bardziej skomplikowana: jest to melodia ludowa.

LA LA LA LA SOL FA FA MI RE
LA LA DO LA SOL SOL FA FA MI RE
MI FA SOL FA FA MI RE
MI FA SOL FA FA MI RE

Oto wasze dźwięki:






Pamiętajcie żeby każdą piosenkę powtórzyć kilka razy.

Materiał przygotowała: Anna Lis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz